söndag 22 juli 2018

På besök i hemmet

Vi har ju skaffat oss ett till boende. Ja det känns mer som det än som en sommarstuga, men när jag kommer hem-hem för att tvätta och sitta i stan en stund så blir jag varse om vart hem är. Jojo, hem är visst där man lägger hatten... men hem är framförallt där man landar efter en lång dag på jobbet, ett möte på stan, en regnig cykelfärd.

Jag tycker mycket om det här stället, det där jag landar varje mörk vintereftermiddag, hos en älskad mänska. Kanske en fredagskväll med vin och trött film eller onsdag där man måste ila till tvättstugan innan nån annan tar den. Det hemmet.

Jag tycker mycket om det nya stället oxå, inget hem ska behöva bli avundsjukt här!

Och man kan ju faktiskt i princip göra samma sak överallt ju!


1 kommentar:

  1. Precis så.. ett hem för hemma och ett annat hem för hemma också❤

    SvaraRadera