tisdag 15 mars 2011

Ett hett tips.. mer effektivt än politiskt korrekt

Förutsättning:
idag, middagstid, ett glas rött, kyckling som möjligtvis fått aningens för mycket cocostjosan.. men ändå. det var trevligt.
Då:
ringer telefon
Jag;
svarar.
I andra luren:
- Hej det är xx xx från skandiabanken idag har vi ett erbjudande till våra kunder att få ett telefonmöte med en personlig bankman en halvtimme i telefonen för att titta över privatekonomin och med det chans att tjäna några hundralappar det låter väl bra och man får ett papper hem sen med överenskommelsen men det behöver man inte fullfölja det är frivilligt men jättebra med en egen stund med privatrådgivare jag sitter med rådgivarens kalender ska vi boka en tid för det är väl... jättebra.... gratis..tjäna hundralappar... ska vi boka en tid nu då!?

Jag: ......... men, du, går det ut på att jag ska ta mer lån i skandiabanken.. ?

xx xx ; jag sitter som sagt var med almanackan och du behöver inte skriva på några papper om du inte tycker att överenskommelsen är bra.. gratis..tjäna hundralappar.. jättebra.. aaa bra.. aaa .. ska vi boka en tid nu då!?

Jag: ......... men, du, går det ut på att jag ska ta mer lån i skandiabanken.. ?

xx xx ; jag sitter som sagt var med almanackan och du behöver inte skriva på några papper om du inte tycker att överenskommelsen är bra ..gratis.... tjäna hundralappar.. jättebra.. aaa bra.. aaa ..ska vi ändå inte boka en tid nu då..

Jag: ett ögonblick,  jag ska höra med min man.. .... ... nä tyvärr jag fick inte

xx xx: fick du inte?

Jag: Nej, tyvärr

xx xx; .... .. nä.. hä.. då får jag önska en trevlig kväll

Jag: jamen tack det samma.

Supereffektivt!

3 kommentarer:

  1. Dô, e de din man eller? Han på hojen allså?

    SvaraRadera
  2. Jag antar att det var han som ringde och ville boka tid................Mia

    SvaraRadera