torsdag 3 mars 2011

samtal med en päls

päls; trååååkigt ....... life is boooring
jag; ... men du, vill du inte gå ut?!
päls; jo, om du går med ..
jag; ja, det kan jag göra, men inte nu, jag jobbar ju. Som jag sa i morse, jag kommer snart hem men då måste jag jobba och du får sällskap men sköta dig själv, kommer du ihåg det?
päls: nä
jag; nähä .. nänä.. men kan du sluta se så.. bittert uttråkad ut.. det passar inte en hund på ca 59 hundår. Lite mer ... hundenergi om jag får be, tack. Tacksamhet är också klädsamt.
päls: ameh h h, jag bara ligger ju
jag; ja, just det .. ligg på nåt annat sätt
päls; tråååååkigt
jag; gå ut och jaga räv för i hela friden  .. !
päls; jaga räv... är inte det väldigt tjugohundra på nåt sätt. på tal om all dvärgbandmask?!
jag; ...........

jag; har förresten beställt tid för sanering nästa torsdag..
päls; what !?!? jabbadabbadooo
jag; ja jag vet att du gillar att bli nersövd, egentligen borde du få vara vaken när dom klipper klor och sanerar din dåligt skötta tandhygien..
päls; fanvagött.. äntligen får man försvinna in i dimman.. bra skit det där
jag; skärp till dig, du måste börja tugga dina grisöron så du håller tänder och tandkött i trim
päls; aldrig i livet, ge mig nåt som stavas vällagat och jag ska börja tugga
jag; tyst nu, jag måste jobba
päls: jaja., det säger alla..   he he




tillägnat min kära läsare B

3 kommentarer:

  1. Sicken skön päls! men jaga räv nu i rävjaktstider och dessutom lodjursjakten. Nä håll dig inne kära päls och kräv innomhusaktiviteter med matte. Varför inte lite basket eller pingpong. därefter massage på pälsen och sen en riktig klassiker Lassie på äventyr och levergodis i hjärtformad skål.
    Mia

    SvaraRadera
  2. Helen, kan han inte få åka och hälsa på någon? Har han inga kompisar? Bjud hem någon som han kan springa runt med och visa sina revir! Tror du inte det kunde pigga upp honom, lite konkurrens om grisöronen kanske inte skulle skada? Ilska kan vara bra och hålla temperaturen uppe, har vi ju hört!
    /B

    SvaraRadera
  3. han har inga kompisar för han försöker döda dom hela tiden. han är varm och arg.. som så många andra.. :)

    kan inte du leka med honom?!

    SvaraRadera