tisdag 10 september 2013


Jag är hemma och förkylningssjuk. Det är arbetssamt för man hinner ligga ner och när man hostat klart kommer tankarna och går till nästa hostattack. Det är för all del inga sjuka tankar, men inte heller speciellt friska. Det är inga filosofiska, politiska, moraliska humoristiska underverk som flimrar förbi eller fäster en och annan begåvad formulering. Det är mer av arten; "ska jag beställa nåt ur Elloskatalogen det är ju ändå 30% rabatt på första varan". Eller; "gillas jag vad sa jag egentligen och varför tittade dom så konstigt jag skiter väl idet men hen verkade inte fatta jag är för gammal för att tänka på sånt här men tänk om det går åt hesikke ... äsch  jag beställer ett par korta gummistövlar jag bor ju iallafall i stan nu".

Bilden har inte med texten att göra, det är bara en bild på ett fantastiskt persongalleri jag fick i present i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar