söndag 6 oktober 2013

Har putsat fönster idag och funderar på att lite senare svepa några glas vin. Man måste väl åtminstone kunna flabba åt partiledardebatten på TV ikväll. Alternativt fortsätter jag sticka på mina handledsvärmare.

Jag menar, världen är satans kall och det gäller att hålla kvar sin värme så gott det går.

Någon har stickat långa mjuka fodral till en lyktstolpe på tredjelångatan. Känner mig kluven till det som är så fint och varmt. Vill verkligen tycka det är hyvens härligt av någon att street arta för mig och jag gör det oxå, men det är nåt som skaver. Tänker att det är väl min absoluta PK sida som vill att det vackra mjuka färgglada ska sitta på folk. Gärna fattiga som tigger. Men som sagt, jag vet att det är tråkPK. Och nää, jag tänker nog inte ge bort mina handledsvärmare när dom är klara. Inte ens till ett barn. Så låt oss glädjas åt varma lyktstolpar och pengar i kaffemuggen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar