måndag 9 april 2018


Jag ska inte säga att jag är besatt, absolut inte att jag förbereder mig, inte att jag tänker att det kommer att hända nånsin, inte något alls egentligen.

Men

Samtidigt som död-städning blir ett mer och mer accepterat verb, så kan man ju städa sitt inre genom att utesluta sånt som inte gör en glad, dvs lägga på hög det som man kan tänka sig ha med under sitt sista möte.. (begravning tänkte jag säga, men folk tenderar att tycka att det är för morbidt )

jag håller iaf på att samla på mig ...

prat från nån som säger viktiga saker


och musik, musik som beskriver hur man ser på´t och som alla kan sjunga med till

Hur er era listor ut?


PS
Så märkbart påverkad av Lill-babs bortgång.. och inspirerad till en låt på listan som eventuellt inte skulle uppskattas.. men man måste ju inte behaga fölk in i döden.. 

3 kommentarer:

  1. Heter det verkligen död-stöda? Trodde det hette döstäda. F ö verkar du vara en trevlig person men tänker du ofta på städning? Och döden. Samtidigt?

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Tror det kanske är nån slags stödverksamhet åt döda. Typ.

      Radera