onsdag 25 april 2018

uppdatering om cyklandet 2

Igår cyklade jag!
Lite regn, mycket blåst och på fel sida Göta älvbron vilket föranledde den snabbcyklande mannen skrika efter mig "DET ÄR ENKELRIKTAT!! Och eftersom jag nu identifierar mig med cyklister har jag full förståelse för detta. .. även om mitt svar "ja men det är så mycket grävningar överallt så jag fattade inte hur jag skulle komma öveeeeer."..  försvann i vinden och snabbcyklisten  säkert var i Mölndal innan sista r.et hade landat.

Men jäklars var härligt det är med battericyklande. Även om det tar några timmar att förbereda sig, packa väskan med väskan, vind-kläder (? det borde vara regnkläder), låsa upp alla lås, ner för trappan, greja upp allt på cykeln, upptäcka att jag glömt batteriet inne (!), upp igen, ner igen, starta. Komma på efter fyra minuter att man behöver handskar men nöja sig med att dra ner tröjarmen över handen, cykla lite vilse eftersom jag är van med promenadvägarna alternativt bilvägarna. Men plötsligt, jättesnabbt var jag framme på jobbet! (trots att halva Göteborg är uppgrävt och konstiga skyltar visar en vilse)

Jag älskar mitt batteri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar