söndag 1 januari 2012

Nytt år, nya affirmationer

blir det ju hur man än avslutar det gamla. Jag affirmerade under gårdagskvällen på det sätt som för mig var möjligt, vad jag vill att det nya året ska kommer att stå för. För universum,
jorden, världen, Sverige, Kungsbacka, Kullavik och mig. Verkligen för mig. En bild och en kaka säger mer än hundra ord och beskriver bäst min vision.
Man gör så gott man kan.

Dagen idag fick hunden bekänna färg. En lång promenad som resulterade i en dusch med tillhörande tvagning av päls. Sen slocknade han.

Vår promenadväg var grå. Och blöt. Men mest grå.  

Nu återstår några timmars ledighet innan ett nytt jobbår kallar. Med nya uppgifter, nytt ansvar och nya möjligheter. Hur förbereder man sig? Jag bäddar rent och ber en stilla bön att det ska räcka långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar