söndag 6 januari 2013

Gruppera

Vi har haft besök av stajlisten. Det ingår som sagt i mäklararvode och man ska inte säga nej till saker som ingår, det är bra säljregel. Det ingår ett första besök med vidhängande inredningstips inför fotografering och visningar. Och jag lärde mig ett, i stajlistsammanhang, välanvänt ord;

GRUPPERA!

Vi ska gruppera. Kuddar, ljusstakar, burkar, handdukar och pynt. Gruppera gruppera, står det i mina anteckningar. Bort med foton på barn, morfar och svärföräldrar. Bort med vittnesmål om husdjur. In med överkast och kuddar och snittblommor. Gruppera dom så att det ser harmoniskt ut ...

Stajlist - det är liiite för mycket saker i era fönster, ta bort den, den och det och gruppera resten
Jag - jaha ... jaså
S -  Ja, snäckan där i köksfönstret kanske skulle passa i badrummet.. ...
J - jaha.. jaså den, herregud den har jag inte sett på flera år, har den legat där?!
S - Pläden där i mitten av soffan, den skulle jag lägga över fläcken  i stället...
J - Jahaja.. just det, det var den gången vi hade roligt och spillde vinet i soffan
S - Överkast... köp överkast. Om ni anlitar oss för 12 000 så har vi med minst TVÅ överkast till sängen, OCH en pläd.. och grupperar kuddar. Men om ni vill kan ni ju göra det själva... förstås.. en del väljer det...
J - Jaha.. jo jo.. ja.. 12 000 är ju lite mycket
S - Det är avdragsgillt. Och ni får låna överkasten till huset är sålt!!

Så det är bara att börja gruppera. Utan stajlisthjälpen, för dom 12 000 behöver vi för att köpa färg och flyttkartonger.

Om ni har kuddar i soffan, se då till att alla ligger på varandra i ena hörnet, inte spridda ogenomtänkt i hela soffan, så blir ni mer harmoniska. Ett helt gratis tips från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar