lördag 19 januari 2013

Overkligt.... är ett för starkt uttryck. Men jag får nån form av överslag i hövvet när jag ser annonsen. Beslut och verklighet kommer ifatt och man får faktiskt tillåta sig paniksvettningar en sån dag.

Nu får andra ta sig rätten att värdera vårt hem .. i stil och pengar.

Men.. vem ska buda på mina berg. Och varför började det snöa just fotografdagen så att det inte syntes hur kala och därför underbart varma dom blir heta sommardagar? Och det var ju bara två dagar efter första fönstertvätten på två år, usel tajming.

Och det ser ju ut som att man skulle kunna bo där. Lätt. Men herregud, varför gör jag inte bara det då?

Och så ska annonsen (vårt hem) ligga där till allmän beskådan och folk ska oja sig och kanske tänka.. men herreguuud hur många kuddar har dom i soffan.. som ser sååå .. halvdan ut... (Dux, 300:- på Röda korset) och .. jaså minsann dom har köpt nytt överkast och fyllt på med citroner...ja, alla som nån gång varit på Hemnet vet.

Men det är bara att bryta ihop och gå vidare. Vi går vidare. För att vi vill. Trots det underbara.


eller inte..eller jag vet inte..

Så jag gick och la mig i halvdansoffan med först vin och sedan Martini och sedan whiskey och sedan somnade jag över en Hamilton-rulle. Herregud vad usel den var. Men så jag tänker att dom känner likadant stackarna, upphovsmännen till den filmen, dom ligger där i sin soffa och våndas över folkdomen. Usel eller icke beboligt... och så blir jag lite mildare.

Vill bara säga att pläden som slarvigt ligger över sängen och knappt syns.. tog mig ettåetthalvt år att sticka.

Och det värsta är inte folkdomen utan möjligheten att inte blir sålt. Det kommer i så fall att bli en dyr sommarstuga. Mycket dyr. Vi kommer att att få köpa många trisslotter, lotto-lotter och postkod-lotter för att få ihop det.

Och det där med att det är svårt att lämna på morronen.. det är inte vårt påhitt.. men sant. Å andra sidan är det svårt att gå upp vart man än är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar