tisdag 1 januari 2013

nyårslöftet

Jag gör som jag brukar på nyårsdan, jag danar och stärker min självkänsla. Känner man sig något lite avbruten efter ett det pågående året plötsligt tog slut och ett nytt kom och skrämde ihjäl en, har man blivit lite för mycket av sig själv efter dagar av alkohol och kakor, vill man pröva både självkänsla, självförtroende och armmuskler, känner man att nu, NU är jag beredd att jobba på detta, att skapa god hållning, stärkt ego och skiter i vad andra tycker verkar käckt. Gör då bara som jag.

Gå stavgång.

En man jag mötte dristade sig till att flina upp sig, ropa skojigt... "DU, du har gett nyårslöfte ser jag!"
Hö hö.

Nä, ville jag ropa, mitt nyårslöfte är att bombningarna i Syrien ska sluta, att Israel ska upphöra sin ockupation av Palestina, att nåt parti plötsligt visar sig funktionsdugligt och tar medborgarnas väl och ve på allvar, att termometern ska sluta på plus 2 grader, att SD avgår, att jämställdhet genomförs, att vi får reda på vad Lundin Oil har för sig i Ogadenprovinsen, att ungar får egna bänkplatser i skolan, att gamla unga och alla däremellan känner sig trygga, glada och behövda. I Sverige och i Världen. Och att man slutar sälja ut våra gemensamma statliga tillgångar. Kanske till och med att man förstatligar ett och annat.
Hö hö till dig själv gubbsatan


1 kommentar: