fredag 26 april 2013

3.
Sysselsättning på landet ;
kratta bort fjolåret och klippa ner lavendelrabatten.

Detta kommer antagligen inte ske på Andra långgatan, en märkbar förändring.

Nää.. amenvafan sluta gnälla det var ju ett fritt val,  ... hör jag er tänka.

Just precis, men ibland hamnar man i vakuumet mellan verklighet och idé, i mellanrummet som uppstår just på grund av val. Just nu lever jag i en verklighet som är välkänd... härligt igenkänd, som en varm pensionärstillvaro.
Framtiden (15 maj) är fortfarande långt borta, en idé som jag inte upplevt än. Verkligheten blir tryggheten och idén är just bara en.. idé. Och när jag ser råbocken i natten så finns inga motbilder ... än. Men jag längtar.

Annars är det fredag, som har börjat med Martini Rosso, massor av is, lite för tidigt. Men mycket härligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar