söndag 1 december 2013

Fyra hyacinter och en amaryllis. Det är så det får bli för ena jullådan är flyttborta. En är hittad och det är som tur är den med staken. Så fyra hyacinter, en stake, en amaryllis och en adventsstjärna i fönstret. För den låg också i den hittade lådan. En reservstjärna, men fullt duglig. Det enda jag väl egentligen saknar är min julälva. Som ligger i den lådan som flyttat nån annanstans.

Tänker på mina många adventspynt genom åren. Fåglar och stjärnor och ankor och fina grejer. Och då saknar jag mitt hus, mitt andra liv på landet en stund. Ganska lång stund. Det är som att staden stjäl allt utrymme för kreativ adventsfantasi, den gör allt själv och lämnar inte ett andrum. Tänker att det är som om en vuxen tycker att det egna julpysslet är finast och hänger upp det främst och barnets liksom försvinner.... nämen... vaaart tog det vägen.. men mammas blänker väl fiiiiint, mamma har använt bara fiiiina material och färger och natur och naturligt!!!

Så känns det när jag tittar in i alla vackra blomsterinredningspysselprydnadsskyltningar.

Inte ens Frankie kunde höja temperaturen idag. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar