söndag 13 december 2015

Har man ett val, välj mig

Stanna, stanna, du simmar ur bilden. 
Ungefär så blir det ibland. Men nu är jag med igen, i bild. Jag såg att det gått ett år, sånär som några dagar sedan jag klev ut ur bilden (bloggen). Tiden går så satans fort. Mycket händer och inget händer, men utan att formulera tankarna nånstans blir de som hängande halvtänkta. Till inte nytta för ingen. Så kan jag inte ha det. Välkommen tillbaka tankarna, jag ska lägga mig vinn om att formulera er. Såd et så.






Det är en vikval förresten, en liten rackare vi jagade i Islands farvatten. Island, där hämtade jag en gen jag inte visste jag saknat. Måste tillbaka. Det var som livslust, grått, kallt och norrsken blandade sig i en cocktail som jag girigt drack. (alltså, vem säger sånt, att dricka girigt.. låter gnidet, som att dricka för inte någon annan ska få, men jag står för det. Ingen annan ska få Island ).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar