måndag 21 mars 2016

Handlar det om disciplin?

Mina skills;
  • är inte förberedelser
  • är inte att vara taktisk (förutom när jag spelar spel, då är jag kriminellt tråkigt taktisk)

När jag ser de två punkterna ihop slår det mig plötsligt att det hänger ihop!

Äntligen ett samband. Ibland letar jag tecken, ibland letar jag samband och som ett tecken hittade jag här ett samband!

Just nu är jag inne i ovanligt mycket grejer som kräver planering och förberedelser och då går jag gärna och lägger mig. Tidigt. 

Vilket gör ju förstås att jag får ännu mindre tid att tänka på allt jag behöver ta reda på, beställa, fixa, lära mig, skriva ut eller läsa in. Och det i sin tur innebär då att jag blir otaktisk eftersom jag blir stressad, tar fel beslut eller inga beslut och kanske gör dåliga affärer. 

Och då sitter man där med skägget i brevlådan. Och letar tecken på att det kommer gå vägen ändå, kanske helt enkelt hittar på ett tecken... hoppet väcks, man blir uppspelt, tror att nu löser någon annan det sig och man kan fortsätta surfa på sociala medier och sova ut. Länge. Och sova in. Tidigt. Om än inte så gott alltid .... 

På något sätt måste jag börja skärpa upp mina skills ... jag ser det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar