söndag 24 april 2016

Morronrutiner

Är det så att man kan känner igen en människa på hens morronrutin? Jag menar, om man känner att det är en människa för en själv att föredra.

Trixig fråga.

Men om jag berätta om mina så kanske nån känner igen mig (eller sig för all del)

Stiger upp ur sängen (tidigare och tidigare för att öka njutningen)
För att gå och lägga mig i en fåtölj (eller iaf halvligga tills huvudet vilar mot ryggstödet)

Däremellan har jag kokat kaffe, gjort iordning vad jag nu vill äta (som ändras med hur jag orkade förbereda dagen innan, alternativt hur sugen jag är på LCHFkardemummapannkakor)

Så, där sitter ligger jag i fåtöljen balanserandes kaffekopp, tallrik, dator i knät för dagstidningsläsning och tänker att dagen egentligen aldrig behöver börja. Och timmarna går och  tillslut får jag springa till jobbet för dagen börjar alltid.

Någon? (eller handlar det också bara om ålder?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar