torsdag 19 maj 2016

Elefanten har anlänt.



Själv kommer jag flytta in på lördag, då ska elefanten få en stor glödlampeglob att balansera på snabeln.

Jag har en elefantparad på armen, jag fick en gång en månatlig elelefantskyddarinbetalning, jag har några elefanter på väggarna och jag uppskattar redan min upplysta elefantkompis enormt mycket.

Vadan detta med elefanter undrar vän av alla olika djursorter? Ibland tänker jag att det är ett sätt att klara avét, att välja ett litet segment av miljarders som behöver skyddas från oss människor. Ibland tänker jag att jag varit elefant i ett annat liv. Den andra tanken är mer gladlynt, den första får mig gå lite ner i däck och då skriver jag på petitioner, betalar pengar och gör planer att tillbringa mina pensionärsår som elefantvakt.

Den ena tanken orimligare än en andra.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar