måndag 30 maj 2016





                                                          Lagad och lysande. 



En jobbhelg i Bergen. Fartyg möter farkost. Vackert värre, men för andra gången hann jag inte åka linbana eller ut på vattnet. Men jag såg Hurtiguten, och blev varse rena Stenafärjan. Konstigt att åka en sån stor båt i smala vatten tänker jag. Det är min bild iaf, smala vatten med höga berg. Och så en jättefärja. Lite som att gå i vacker skog men prata så högt att man skrämmer bort älgarna. Men vad vet jag jag.


Bergen behöver panoramaperspektiv, att man liksom panorerar sig själv på plats, vrider på huvudet så långt det går för att få allt det vackra samtidigt. Ha alla ögonvråna aktiva samtidigt. Det är svårt, men livet är fan inte alltid lätt heller. För den delen.


Ja. Det var väl det. Samt flera intervjuer, debatter, samtal, en fantastisk teaterföreställning och en dansföreställning som fick mig att vilja slå till nån. Hårt. Nu är jag ju inte nån våldsam mänska, men skrika då. Högt. En bra helg ändå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar