tisdag 27 december 2016

TJUGOSJUNDE DECEMBER 2016

och till protokollet tänkte jag bara föra;
efter en frisk höstvinter blev jag sjuk igår. Varför? Ingen vet ju sånt. Ingen känner virus och bakterier och deras snorvägar.

Så jag ligger och tittar på Netflix till Netflix flaxar ut genom örena...

Försöker sammanfatta 2016. Var det ett skitår, var det ett bra år, ett lärorikt år, ett tomt år, ett kärleksår, ett ensamtblirtillpånyttföttår? Jag vet inte sånt just nu. Lutar mest åt att det var ett avstängt år, men jag vet inte. (alltså nu pratar jag om mitt privata år, det offentliga året var ett riktigt svårt år)

Snart kommer 2017, snart blir det ett annat år, ett nytt år. Som vi projicerar hopp på, som om åren, månaderna, dagarna, timmarna var något annat än jordvarv, månvarv och annat astronomiskt, för en lekkvinna, obegriplig. Som om året - de nya chanserna och utmaningarna har något med kalendern att göra. Det har det inte. Det har med mig att göra. Och dig. Oss. Vi måste sluta börja banta på måndagar. Typ.

Nu fick jag feberyra oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar