onsdag 23 november 2011

Frånvaro av den heliga vreden

och jag vet inte vad den gör med mig som folk. Är det den som bidrar till att vår finansminister utses till Europas bästa? Är det frånvaron som gör mig svart under ögonen för att jag kniper så hårt när jag hör hur samma finansminister orerar över att nu har de minsann satt stopp för vanvården av gamla för nu kan inte riskbolagen skatteplanera med våra skattepengar längre. Nu blir det bara 120 miljoner vinst istället för 160 för nu har dom minsann betalat skatt.. med våra skattepengar. Jag blir galen av min frånvarande vrede. Jag blir galen över att jag inte blir skogstokig och rusar ut på gatan, rycker ner grenar från träd och börjar fäktas. Att jag inte rusar mot väderkvarnar med rasande hastighet. Vad gör det med ett folk som aldrig gör det.

Säpo rekryterar barn till undercoververksamhet och betalar svarta pengar. Skattepengar. Vårt gemensamma ägande säljs ut, grisar och Lundsbergsbarn plågas. Upphandlingar av skötsel av vår gemensamma järnväg resulterar i att företaget som vann går med 125 miljoner i vinst för att de gör ett så uruselt jobb.. betalt med våra skattepengar. Var det Carema Care som vann den upphandlingen också? Jag blir stel av frånvaron av helig vrede, slutar nästan andas. Jag sitter rakt upp och ner i soffan och är så frånvarande förbannad att jag blir helt utmattad och måste faktiskt gå och lägga mig. Antagligen samtidigt som Anders Borg firar i champagne att han är Europas bäste finansminister. Och antagligen samtidigt som Juholt försöker komma på fler fiffiga utspel för att slippa vara redig oppositionspolitiker. Han beter som vore han under risk att röstas ut från Big Brother. Mot sin vilja.

Gonatt.

2 kommentarer:

  1. Ja fy fasen. För att veta att mina skattepengar går till EU. Som ger dem vidare till diverse projekt som bara har mening för det fåtal människor som får sin tillfälliga högavlönade försörjning därigenom. Och efter att deras tillfälliga högavlönade projekt är över inte på något vis ägnar den verksamheten varken tanke eller engagemang. hade hellre sett att mina skattepengar gått direkt till kvinnojouren.

    SvaraRadera
  2. Halli Hallå !

    vet du att i har 20 sidvisningar per dag på vår gamla rymdskrotblogg: Tycker och Tänker ?
    Det tycker jag är fantastiskt :-)
    Vilka är de ?
    ja , jag blir riktigt glad av det !!! ...ändå !

    kram kram / h

    SvaraRadera