torsdag 10 november 2011

Vad har hänt sen sist

Jo, jag har till exempel glömt
  • Var jag ställde bilen. Häromveckan vacklade jag runt Mariaplan i Majorna på jakt efter min bil. Jag jobbar där och jag väljer mellan tre gator när jag parkerar. Två med tvåtimmarsparkering, men då måste jag ut och flytta bilen om jag är på jobbet hela dan, en fyratimmarsparkering, då får den stå hela dan. Jag lämnade jobbet ont anande en dunkel eftermiddag och började gå med giriga steg.. jag ville ju hem. Gick mot fyratimmarsgatan och.. ingen bil. Bortforslad... var inte min första tanke men min andra. Amenvadihelafriden.. vände och gick tillbaka till en tvåtimmarsparkering, ingen bil. Började jag dividera med mig själv - vad var värst, att bilen var stulen eller jag fått en blackout. Jag kunde inte bestämma mig. Gatorna gicks... både upp och ner..några gånger och plötsligt står den där. En jävligt oskyldig SmartCar. Då hade jag nästan börjat välja mellan att ringa polisen eller ringa hem. Men jag vet att ringa hem och skrämmas är sista alternativet och att ringa polisen kändes överdrivet för mina erfarenheter säger att bilen aldrig är stulen, ingen brukar har flyttat den. Men jag kände mig så ensam. Och när den stod där plötsligt blev jag bara förbannad på den, det var som ett barn som oroat en, som när det äntligen kommer hem möts av ilska. Nu säger jag högt varje gång jag parkerar bilen: JAG STÄLLER BILEN PÅ XXXPARKERINGEN, MITTETMOT XXX NÄRA XXX och hoppas på att ingen hör. Förresten skiter jag i det.
Jag har till exempel glömt och fått betala dyrt för:
  • Att ställa bilen utan att kolla hur Göteborg städar. För där städar man gator efter ett närmast hjärndött schema. Jämn vecka här och ojämn runt hörnet, olika gatusnuttar, olika dagar. Betalar man parkering men glömmer titta på skylten och dubbelkolla med almanackan kostar det 600:- + de 35:- man redan betalt. Jag vet inte, men är det inte nåt djupt orättvist i hela städsystemet?

Men Berlusconi då, han har ju också hänt. Och Grekland händer hela tiden. Och Europa är tydligen på väg in i en svacka. Och viktiga kulturhändelser och Zlatans bok och .. och. Jojo. men hos mig händer nästan bara jobb och jobb...och lite 75årskalas med mitt ena underbarn och släkten. Men jag återkommer.

1 kommentar:

  1. men dö! hur skulle de va och cykla...kanske eller den lille bilen kan du la pakera i cykelstället i stället, eller så ringer du mig så låser vi in den i mitt garage, där köstar det inget och där städar de bara en gång om året...PÖSS

    SvaraRadera