lördag 12 november 2011

Ösa båten på damm stora som kaninungar och att jaga antilop till familjen ... tydligen är det det helgerna ska gå ut på. Ibland, inte alltid men ibland när jag lördagsgår på COOP och jagar mat för veckan så kan jag drabbas av nåt, lite overkligt.. är det för mycket innanförskap? Jag och alla andra, vi gå där och synar tomater, jämför påsavocadosar med lösa och klämmer på tandkrämstuber och försöker komma ihåg majonäsen.Och nya disktrasor och för all del eko-bacon. Vagnen känns oinspirerad och då har man ändå unnat sig ett par svarta coopmarinoullkalasbyxor för 129:-. En kvarts väntan på apoteket innan dess, tjugominuters stressat letande efter betalkortet som glömts på Pressbyrån där en ananasmangosmoothie inhandlades för att klara resten, dvs att gå in på Clas Ohlson för att köpa undermedlet som man sprayar på frusna bilrutor.

All den tid som går till alla de där grejerna som helgen går åt till för göra vardagen smidigare. Det är carpe diem not. För man hinner inte fånga mer än de där antiloperna för vad ska vi annars äta på torsdag.Ja just det ja, då är det ju ärtsoppa. Det märks att det är mitten av november. Mitten av november är som att befinna sig i stormens öga.

Banaliteter och överdrifter, det är bara ett sätt att klara mitten av november.

Och banaliteter är underskattade. Inget hade varit en banalitet om det inte varit något som tillräckligt många deltagit i.Jag tycker banalt är fint. Och min bästa är... alladessadagarintevisstejagattdetvarlivet.

Man blir bara lite uttröttad av den.

1 kommentar:

  1. skoja inte om sånt, Helen! Jag har också progressiva, det var ett stort steg, visserligen inte för mänskligheten, men för mig. Men rosor är alltid rosor, hur man än ser det

    SvaraRadera