fredag 26 juli 2013

överhört

Överhörde ett samtal när vi käkade middag, (på ett görbra ställe, Barabicu, nyöppnat, härligt och prisvärt, gå dit om du är/bor/ska till Göteborg, ligger vid Esperantoplatsen)

Två killar i typ runt strax runt trettio satt bredvid oss. Drack öl i burkar. (det tråkigaste med stället, om man beställde en viss flasköl skulle man visst dricka dem ur glasburk typ svartvinbärgelé. Men jag tänker att man faktiskt kan vägra)

Samtal:
1 - Faktum är att det är första året jag kunnat njuta av ölen!
2 - Jaha... ?
1 - Ja, men inte det att jag inte njutit förut, men nu kan jag njuta hela tiden
2 - .... Jaa haaa.. ?
1 - Ja, i år njuter jag fortfarande efter fem sex öl!

Ja, det var roligare att lyssna än att skriva om det. Så kan det vara med överhörningar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar