torsdag 25 juli 2013

Sommargöra


Sitter ute på gården och väntar på toastolar och rörmokare som ska installera grejerna. Under tiden äter jag gammal tårta och läser böcker. Halvengagerat för jag hittar liksom inte Sommarboken.

Väljer klinker till badrum. Grönblått som ett kallt medelhav. Vackert. Men vad klinkförsäljaren inte sa var att det var halt som helvetet. Glasyren som liksom flyter på ytan och ger badrummet ett luxuöst uttryck kommer att bryta lårbenshalsen av oss en vacker dag. Så är det att vara amatörinköpare/renoverare.

Glor på globen och väntar på Greklandsemestern. Egentligen är det ju som grekland i Sverige i år, men det visste vi inte när vi bokade. Och är det inte som man så lättvindigt säger ... det är miljöombytet som man är ute efter.

Sitter på favorit och stammiscafeet tvärs över gatan från hemma. Man har en hjärnkoll på kunderna som kommer och går in och ut i verksamheten som bor granne med oss. Ingår i kategorin; ssker jag inte visste att jag inte ville veta.

Hänger med mitt hjärta.
Balanserar folk på tårna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar