lördag 11 juni 2011

Sänkta ambitioner

Åkte förbi Kungsbacka kommuns kommunikationshörna. Och, tja vad ska man säga. Dom HAR sänkt sina ambitioner när det gäller att uppmana oss skattebetalare att ta del av den kommunalmoderata önskan att ha trevligt alla årstider. Se HÄR och HÄR.

Kolla detta.

Alltså, jag menar två årstider i en och samma skylt.. utan den kommunala smileyn!? Och ett "o", vart tog "och´et" vägen och vad skulle Jan Björklund sätta för betyg på den här skylten? Vi är ju trots allt den 17e rikaste kommunen, visste borde vi kunna tillhandahålla gatukontoret konsonanter så det räcker? Äsch, illvillig ironi blir ingen glad över, man får hålla sin inre glädjedödare i schack. Men ett flin kan den gott kosta på sig i den här frågan.

Och jag vill som vanligt inte verka otacksam. Faktiskt. Våren kan jag inte göra nåt åt, den var.. ganska trevlig. Eller.. inte otrevlig kanske men något litet stökig faktiskt. Eller stökig och stökig. Skitjobbig då och då. Hoppas inte det gör nåt Kungsbacka.

Sommaren - det återstår att se. Jag lovar som vanligt att försöka dra mitt strå till den kommunala glädjestacken. Man kan inte vara helt hundra, men vi får helt enkelt hoppas på det bästa.



Ha det ungefär som ni kan och vill i sommar, det tänker jag.
Vi ses när vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar