måndag 6 juni 2011

Vad jag gör på nationaldagen?

Ligger runt. Från säng, via hammock till nedfälld däcksstol och så tillbaka till hammock. Jag måste ligga för om jag står eller sitter så rinner det vattensnor ur näsan. Jag vet att inget frågat om snor men det är synd om denna människan.

Letar nässpray, hittat två med minimalt spray kvar, vet att det finns en till i dörrfacket i bilen. Ska sätta näsdukstussar i näsborrarna och vackla ner. Snart. Famlar efter ett uns av energi. Där var unset, öppnar datorn och ser att det ska bli tromber. På nationaldagen. Fint på nåt sätt.



Annars vet jag inte så mycket hur man gör med en nationaldag. Firar den? Gilla läget nu när man inte får vara ledig annandagpingst? Jag har svårt med det där med att "gilla läget". Tror att det är ett av de mer makteffektiva sätt som finns att tysta nån med avvikande åsikt.

-  Du får vara så snäll och fira den 6 juni och göra det som det anstår en norrman, det är bara att gilla läget.
- Jaha.. ok..  men jag är ju svensk.
- Igår ja, och i morron, men idag beter du dig som en norrman. Var lite tacksam, gilla läget, spänn av, var inte så tråkig! Du är ju ledig. Vifta med flaggan och tjoa... seså.

- tj..o..hoo.. då da. 

2 kommentarer:

  1. Nämen usch - det är fan inte kul att vara sjuk när det är såhär varmt ...
    Å andra sidan så är väl ligga runt ett helt okey sätt att fira nationaldagen - jag har ingen aning om hur den skall firas ...egentligen
    Själv körde jag runt i min brandnew sommarbil och spanade på HUSET som en annan husstalker ... i Åsa
    Jag blev helt klart nöjd - very nice - på håll i allafall... :-)
    Krya på dig
    blågula kramar
    ps frstn - vilken outfit blev det - magisk engelsk rävjakts kjol eller grön coctailklänning ?

    SvaraRadera
  2. coctailen.. med glitter på bröstet(n).. klackaskor i två timmar men sedan foträta sandaler..typ birkenstock .. på själva partyt. hem vid 22. jag är en usel partajare,

    skicka länken på huset!

    SvaraRadera