torsdag 18 augusti 2011

Det är sent

alldeles för sent för mig att inte sova, för klockan är 23.58 och ingen kommer att gå upp åt mig i morron 06.46

Läste tidningen på vanligt sätt i morse. Bakifrån. Om man gör det med ettan i GP så hamnar man nästan allra först på dödsannonserna. Eftersom jag gjort det så länge jag kan minnas är det en trygg start på dan. Jag vet inte vad jag är ute efter egentligen. har inte alls koll på min dödsannonsläsning, men idag närmade jag mig en lösning. För idag läste jag för första gången en annons som jag kan tänka mig att härma. Jag menar fina dikter och sånt får man ju många tips på, men idag såg hur jag vill ha det. Nån hade nämligen bestämt sig för att det skulle stå:

"Idag har jag avlidit".  Och så namn och datum. Kort och koncist.

Okej att man inte kan vet NÄR idag är, men VAD man gör den dagen, det kan man iallfall bestämma sig för att berätta själv. Utan att kokettera med att jag har nåt speciellt avspänt förhållande till alltihop med död så tycker jag att det var en av mer innehållsrika att läsa. Och då har jag läst många många dödsannonser i mina dar.


1 kommentar:

  1. Jag läste den oxå ! Tänkte samma ! Tänker kopiera - den dagen det blir dax!Enkelt,fint och värdigt !

    SvaraRadera