onsdag 19 oktober 2011

bara två saker

1. vet ni vem Lotta Vråk är.. eller lötta vrôk som man säger i Borås? Inte jag heller egentligen, men i Borås sa man om folk.. hon ser ut Lötta Vrôk när man kommenterade någons frisyr. Det är iaf så jag kommer ihåg det. Min mamma sa så. Och det var aldrig nånsin en bra grej, en komplimang till någon, att man såg ut som Lötta. Jag ser ut så nu. Det känns så. Nyklippt, lite avhugget, lite runt, lite ... bonnigt. Så jag googlar på henne... och vad ser jag. Jo det är August och Lotta som heter Vråk. Yepp.. thats me. I de lägen brukar(de) jag tänka på Michael Jacksons näsa. Mitt hår växer ju i alla fall ut igen igen... tänker jag. Och ingen talar ändå längre om Lötta.

2. Glöm passet om ni ska till Bryssel. Glöm det och när ni gjort det ni kan helt strunta i att ringa hem 06.20 från en bil på motorvägen och på ett lent sätt försöka få nån att hoppa upp ur en varm säng och panikköra till Landvetter i hällregn med ditt pass (som när man tänker efter lite och börjar räkna bakåt nog kanske gått ut). Kör sedan inte sista biten som biltjuv, rusa inte in för att checka in med orden.. snart kommer mitt pass i en bil från .. GÖR DET INTE.
Enär. Man behöver inte något pass för att åka till Bryssel. Man kan åka på sitt körkort. Om ni nu inte gjort något av detta behöver ni inte heller ringa till en hjälte och fråga... var är du.. aha på motorvägen.. med mitt pass... hmm.. menduälsklingvetdumanbehöverintepasslängre... du får åka hem och somna om!
Och sedan... kan ni strunta i att incheckningspersonalen ser att det bara är två veckor kvar tills körkortet går ut. För då kanske ni kommer ihåg att det är 4,5 år sen Trafikverket skickade ett brev om att byta körkort eftersom du gift dig.

Annars är det lugnt. I morron ska Jose Manuel Barosso invigningstala och jag kommer antagligen mest se fram emot snittarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar