onsdag 12 oktober 2011

han gjorde min kväll

.. han som ringde och drog igång med en fantastisk svada som inte gav nåt utrymme för att slänga på luren, vilket jag iofs inte brukar göra;

- hääj, ja renger från kungsbacka tinning och har ett ärbjuudande, vi har ju ny chäfredaktöör som tagit tinninga till nya nivååer å nu vell vi ha mä er som hafft tinninga innan .. ska ni ente mä på dän resan?!

han pratade på tills jag var tvungen att avbryta honom med en fråga

-  men du, var kommer du ifrån
-  ja kommer från boråås
- hehe, jag visste det.. men är det verkligen borås, kommer du inte egentligen från gånghester eller fristad?
- nä dö, jag kommer från kennarumma! (kinnarumma)
- så säger alla som kommer från landet, att dom är från borås, men dialekten avslöjar dom
- ja, ja har la lete bonni dialekt kanske
- nja.. :)
- män ska ru ente ha tinniga då, ett helt år för bara 350 kroner..tänk dä! å veeet du.. jusst nuu fåår du två tresslotter på köpet!
- jo såklart!
- ja, för plössslit hänner dä vettdu!! å dä ä så bra mä dätta serru att han löööper ut atomatist om ett år, (prenumerationen) du behöver inte tänka alls!
- guuu va bra! (sa jag och var nästan hemma igen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar