lördag 15 oktober 2011

Hotellfrukost


och jag njuter av ett samtal mellan några kvinnor
- Ja alla har ju sina uppgifter. Ove tillexempel han har ju höstfakturorna.

Jag läser en del bloggar av olika slag. Många är skrivna i Stockholm och när de bloggarna ska besöka Göteborg så kallas Göteborg konsekvent Göttlaborg, Götebååårj och sånt. Tvångsmässigt. Jag undrar varför, jag skulle aldrig skriva att nu är jag i... Stååkhåålm,  eller Tjockhult.  Beror det på att det finns ett komplex inför göteborgshumorn? Att alla innerst inne vill vitsa, göteborgsvitsa? Att man tror att det roliga ligger i vad man säger inte när, hur och varför?

Juholt ja, tänkte att det kanske fanns en chans att jag sprang på honom.. inte stor men dock. Vad skulle jag säga?
- Håkan bråkan,nu behovsanpassar vi alla bostadsbidrag så blir det inte nåt tjat?
- Håkan bråkan.. life is a bitch and then you die

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar