söndag 31 oktober 2010

Dags att besvara några frågor


Jag utgår från att alla är väldigt/extremt intresserade av hur det går för mig och min nygamla verkstad.
Jomentack det går bra! Hela keramikskiten är ju såld och betongen är på ingång. Första ändringen är att det gamla arbetsbordet nu blivit höjochsänkbart (betongfröken hade ståbord och jag antar att man står mycket, men att man vill kunna sitta)

Jag har engagerat vänner och döttrar i jakten på skojiga, annorlunda, bekanta och obekanta saker att betonga fast.
Dom gör ett bra jobb.

Så, nu ska jag bara slita hem betongen och så är det dags. Jag blir glad av tanken på att få hjärtklappning igen. Och nervös över att den kanske uteblir.

Men.. och detta är en knepig fråga att få svar på. Finns ni därute som är lika roade som jag är av tillexempel grispromenader mot ett värmeljus?

Tänk er en grisflanörerna fastbetongade i en fin platta där man har ett värmeljus tänt.. så här i jultider. Något för veganer?





Eller, för att del, en gorillademonstration?

Fyra glada gorillor med högerhanden glatt och kampvilligt höjd .. "alla som är för räcker upp handen" ..

Kan det vara något i receptionen på ett ITföretag?

Eller bara en morronhälsning till familjen som vill tända ett värmeljus en kulen novembertisdag vid halvsjutiden?

Kameler? Sportbilar? Gracila glasskålar på betongfundament för att flingsaltet ska stå stadigt. Vad tror ni.. har jag en affärsidé här?

Eller håller jag på med att själv-roa mig mest?

2 kommentarer:

  1. Skicka en till mig! Med grisar på promenad.

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha alla men inte med värmeljus, länge leve vanliga ljus
    puuuusss Linda

    SvaraRadera