tisdag 19 oktober 2010

Life must go on

även fast jag saknar min gamla blogg, även fast jag känner en viss tomhet så måste ju blogglivet gå vidare.

Så, då gör vi det, jag och tankarna och nu undrar jag ... skulle jag gjort det. Tyckt att det var hög tid? Det är ju en helt retorisk fråga, men det är nåt näpet med tilltalet, nåt ofarlig. Och så var det ju så lättillgängligt, bara att hämta i färgaffären. Kanske skulle man gått till färgaffären och kommit tillbaka med Prädd. För det var väl också för tjockisar?

Det måste ändå ha varit mer utmanande att vara tex reklamare förr. När man fick fick säga orden högt. Hejdlöst. Ett tydligt budskap i en tid när idealet var kurvigt, men ... då var man ju inte en tjockis utan bara en vanlig kvinna ... eller.. hur tänkte man här?



Världen är väl bra märklig. Ändå.

Vad var det egentligen "ledande slankhetstabletter som är ännu bättre". Än vad? Eller ska det vara slank-hets-tabletter.. och hoppla så är vi tillbaka i nutid. Och är det nåt man inte får vara eller kallas nuförtiden så är det tjockis, det är inte ens näpet. Synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar