onsdag 27 oktober 2010

På jobbet

Jag skrev ett långt inlägg om jobb(et). Men fegade ur. Man vill ju inte verka dum i huvudet. Eller verka märklig. Eller få sparken. Vilket jag inte får eftersom jag ändå slutar vid nyår. Men ändå, man fegar lätt ur när man kan gardera med x. (hö hö)

Och varför prata när man kan säga det med bilder ...



Detta är utsikten från min cell. Mitt lilla lilla rum med den stora stora utsikten, i förgrunden vattenkannan för 9 kronor från ikea som jag köpte när jag fått ett eget rum. På jobbet.

Det är Christinae kyrka i Göteborg, även kallad Tyska kyrkan. Varje kvart över spelar den som vore den en speldosa, en varsamt vacker melodi. Då pausar jag, vad jag nu håller på med, kanske tänker jag, kanske skriver jag, kanske är det vid en av mina många okoncentrerade stunder. Kanske dricker jag kaffe. Märkligt är det iallafall,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar