måndag 18 oktober 2010

Morron och kväll


Ibland, när man orkar stanna upp och titta, kan man ibland se en del tillstånd. Sakernas och andra.
I morse tillexempel, klockan var 08.13 ungefär och jag hafsade från Järntorget till Norra hamngatan i vanlig vardagsordning, och när jag precis nått Lilla torget, drabbades jag plötsligt av tittauppkraften... mot älven där ljuset låg på så där som man bara ser ibland.. Jag var tvungen att peta upp mobilen och fota.. som en höstturist. Kände mig episk.

Sen gick dagen. Det började regna. Och jag med .. kändes det som. Hur kunde den vackra morgonen urarta så. Klockan gick och jag med den. Hem.
Ungefär 18.13 landade jag på parkeringen och fick syn på hemmet. Utifrån. Nerifrån. Upptänt. Hur visste han vad jag behövde?!
Han vet ofta det. Vi vet ofta det, att när nån kommer hem så småningom kan man hjälpa till de sista 19 metrarna med ljus. Man tänder upp Dansbanan.



Hemmabygget med partybelysning som passar in i Kullavik med samma självklarhet som rubanken i besticklådan. Åjävlarvaduppiggadmanblir. Och man pinnar på. De sista 19 metrarna.


Och så slutar det så gott, dagen slutar med att man är glad att man har ben.. att pinna på med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar