torsdag 3 februari 2011

Jag behöver hjälp

med att tolka några drömmar jag hade inatt ;

1. Hade bestämt mig för att göra större hål i öronen, såna där stora som man kan se igenom, som nästan bara tribaltatuerade killar har, så jag gick in i en piercingaffär. En väldigt trevlig kvinna hjälpte mig, satte mig i en stol och började stansa hål i snibbarna. När själva piercingen/örhänget skulle sättas i upptäckte hon att det var så rostigt att det faktiskt skulle vara farligt så hon föreslog hål i överläppen istället. Bra idé tyckte jag och hon gjorde stora hål även där. Som tur är gjorde det inte ont. Sen satte hon  i själva piercingen som visade sig vara två tvåcentimeters plastponnys. En på var sida amorbågen. Bruna. Fint var det, men det kändes lite för mycket på nåt sätt så jag bad henne ta ut en. Sen gick jag hem, längs gatorna vid Redbergsplatsen. Oerhört nöjd med en tvåcentimeters brun plastponny i ett stort hål i överläppen.

Här vaknade jag till och funderade ett tag över vad som hände där egentligen. Somnade om och drömde då ;

2, Om man varit gift i minst 10 dagar kunde man få ta sig en kinesisk bihustru. Vi ställde oss på kö för detta för vi var nygifta.

Ja, det var väl det. Vad tror ni?

6 kommentarer:

  1. Häftigt! Lätt tolkning: Du riskerar en infektion i huvudet pga hanteringen av plastdjur som är köpta på loppis.
    Och: Du har sett utvärderingen av Sveriges ekonomi av han med hästsvansen och känner att det rätta att göra är nu att köpa kinesiska aktier till din pensionsförsäkring. MEN - din moral sätter sig emot och kämpar för att få dig att ändra riktning.
    Lösning: Sov mindre. Köp plastdjur endast i sällskap med din vän Eva P. Sluta kolla på Anders Borgs skryt om den svenska ekonomin.
    So there!!
    Eva P

    SvaraRadera
  2. Gott att Eva P är så klarsynt och kvicktänkt! Jag fingick ju bara där i morse på kungsgatan när jag fick höra om dina nattliga drömmar och himlade med ögon och frustade, utan någon djupare analys.....vad tänker du igentligen på , på dagarna ??? Mia

    SvaraRadera
  3. Om du läser igenom din beskrivning av drömmen, kan du välja 4-5 ord som har med drömmen att göra som talar till dig extra mycket. Ta ett ord i taget o skriv ner vad du associerar till resp. ord. Skriv sedan en dikt el. kort historia på dom orden du fått fram. Skriv utan att tänka, go with the flow... den dikten el. historien kan ge dig en del ledtrådar. /9

    SvaraRadera
  4. Anonym /9 har en intressant kommentar. Har du följt detta råd, Helen? jag skulle gärna vilja höra dikten. /B.

    SvaraRadera