tisdag 11 januari 2011

jo

jag tänkte som så, att vi ses här i morron vid den här tiden så får ni komma in i min verkstad  (friggebod). Jag filmar och lägger ut - ni klickar i "skicka lite betong".



Jag grejar med plastdjur och lyssnade lite på Vinter i P1 med Patricia Tudor-Sandahl. Hon har skrivit en bok om den tredje åldern, den efter 50. Med övertygelse säger hon att den bästa åldern i hennes liv var mellan 60-70. Jag försöker låta lika övertygad när jag resonerar med mig själv, går sådär. Men å andra sidan har jag några år på mig att övertala mig. Så sopar jag lite golv, får med både smågodis och betong. Det är avslöjande. Jag gömmer godis här, tänker att mitt sockerberoende kanske kan hjälpa ut mig till konstnärlighet.

Så kollar jag på Pacific på svtplay. Det är liksom andra sidan av psykoteraperandet med ålder/död. Dom skjuts, skjuter, spränger, blöder, tappar armar, dör... unga. Tänker att idag är jag glad att jag inte är en ung man i Guadalope under andra världskriget, även om jag i det här fallet jag just sett, vore producerad av Tom Hanks... utan en medelålders kvinna som påbörjat den tredje åldern. I en friggebod.

Och det är nu jag ska avhålla mig från att ironiskt konstatera att jag hör att det låter   Trist .. och Tråkigt.. och alldeles alldeles.. underbart.

Nä.. men jag skulle kunna tänka mig att Bygglov kom hit och byggde om lite.

5 kommentarer:

  1. Jädrans varu håller på mä allting i den däringa veboa! Kan en hälse på nångång?

    SvaraRadera
  2. men dö.. dä är ju bara att kliva över gräsmatta!

    SvaraRadera
  3. Patricia T.S. är en av mina absoluta favossar. Hon skriver så klokt o insiktsfullt. Läst alla hennes böcker o tittar i dom då o då. Rekommenderar henne varmt! Gå även på något föredrag med henne! Man, jag, fylls av hopp när jag lyssnar på henne. Framförallt nu när en ålderskris härjar i mitt inre...Kram på dig från mig/9

    SvaraRadera
  4. men 9... enligt henne så går du in i din bästa ålder nu!

    SvaraRadera
  5. Äta gele med träsked i veboa....., tackar för inlägget som förgyllde sista minuterna på min 49 årsdag, ja du hörde rätt 49! Visst låter det otroligt .....men sant! Kram för att du finns Mia

    SvaraRadera