söndag 10 april 2011

Dagens badpojke


 Päls: Du, kan jag inte få se de där bilderna du tog av mig i duschen idag!?
Jag: Jovisst


Päls: Ja det ser man. Ryktet om min övervikt är betydligt överdriven! Lite vatten på pälsen och vips, försvinner minst 3 kilo! Mr Wet Fur, its me! Och ser jag inte härligt yster ut!? Kände mig det.Men man ska inte dricka från strålen, fattar det.
Jag: Jaha, jodå. Visst.
Päls: En bild till!


Päls: Mmm. Det är pälsen som gör mannen ..... tjock.
Jag: Du är inte tjock. Kanske att du la på dig lite hull i vintras men det är bara fint
Päls: Japp, precis som det finns vinteräpplen så finns det vinterkilo. Men du, har jag inte väldigt stor nos? 
Jag: Du har världens finaste nos, så snart jag har borstat dina tänder ska jag pussa på den.
 Päls: Be my guest!  Är det alltså jag som stinker så onödigt mycket? Sorry för det.
Jag: Det inte du, det är Porlinsblomman som försöker överleva. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar