onsdag 27 april 2011

Är det nåt jag inte står ut med ..

så är det "skojiga busringningar" i radio. Jag står inte ut med Hassan, med Kalle Sändare eller med Ring P1. Stå ut i bemärkelsen att  jag får kroppsliga symptom som yttrar sig i hjärtklappning och svettningar. Som om det vore mitt ansvar att stoppa detta. Men jag orkar inte bevittna hur dessa stackars förvirrade och förnedrade busringda människor åker ruschkana ur sitt förhoppningsvis vanligtvis värdiga liv. Så jag stänger av. Radion.

Idag lyssnade jag som vanligt nuförtiden på P3. Det var Humorhimlen eller nåt sånt och innan jag fattade att det var busringningar hörde jag hur nån ringde upp ett försäkringsbolag som sa..
-Försäkringsbolaget.. hubbabubba,, eller nåt, jag hörde inte 
-Hej, det är..
-Hej!
-Du, någon har lagt rabarber på min cykel..
 ... och där anade jag oråd och fick till min förtvivlan höra försäkringstanten säga med glad röst..
-Nej men DET var väl tråkigt.. att bli av med cykeln så..
-Jag var på torget och någon la ra ..........................

AHHHHH ahhhhh jag slet ur propparna ur örona med stela fingrar trots att det var ju riktigt roligt och jag verkligen ville lyssna på hur rabarberna låg på cykeln. Sorgligt att låta ett gott flabb gå en förbi.

Men Wikipedia kan man alltid lita på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar