onsdag 27 april 2011

Skit samma om solen skiner, ibland vill det sig inte, försöker hitta en bra inlägg om majblomman från förra bloggen. Men det hittar jag inte. Om jag mot förmodan springer på det så lägger jag ut det. Det var nåt med att när sista gamla majblomme-maskinen gick sönder i Sverige för några år sen la majblommeföreningen ut tillverkningen på nån fabrikant i Kina med jävligt dålig personalpolitik, tex så fick arbetarna åka hem knappt en gång om året, efter att ha jobbat sjudagarsvecka med att stansa majblommor. Som ett kinesiskt majmajmåne jag kan lura er .. inte till skåne, men heller inte hem.... Bojkotta majblommor! (kom jag på att jag skulle göra)

Försöker (inte) cykla till bussen. Försöker att inte somna före kl 21. Försöker ge våren den uppmärksamhet den förtjänar. Eller inte. Försöker inte tänka att bara några månader till sen blir det mörkare och härligare igen. Försöker hålla en god min...

Under tiden lägger jag ut lite bilder på min Malmö/Köpenhamnsresa.


Denna kallar jag; Hur mycket tårar ryms det i en man

















Denna kallar jag; Tomma salonger godisprasslar minst.
















Denna kallar jag; Öl är inte bäst i Köpenhamn utan till lunch.

















Denna kallar jag: 10 bollarihinkenpriset på tivoli tänka sig.
















Denna kallar jag; Parad på rak rad.

















Denna kallar jag Parad på hög rad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar