måndag 25 juli 2011

Mer blomsterodling

Säg hej till hela broccolirabatten...
och till salladskålhuvudena som fått extra huvuden...

De är jag allvarligt talat lite rädd för. Stänger som växer upp ur huvudena som extra mera, med blomanlag och andra sorters blad. Jag ser mig numera som en naturvetenskapare, en upptäcksresande i grönsaker som inte hejdas genom skörd. Less is boring.. även astrar får plats i blomstersängen..


Och välkommen på kräftskiva, jag har krondillen.. några dagar till. Den är på väg, likt en sol, upp att möta nån hemvändande rymdfärja.


och partybelysningen.. och en uttråkad hund. En päls vilse i det som för honom nog kan liknas vid en oändlig brädgård, för oss en bara oinoljad altan.
Ta med kräftorna och kom! Ni kan hjälpa mig att stötta upp armeringsjärnen som stöttar gurkplantorna jag en gång planterade, glömde och sedan hittade, långa som lianer, när jag en regnig dag gjorde en razzia i odlingslådan.

2 kommentarer:

  1. vad vattnar du med kan man undra och äter du inte grönsakerna är en annan fundering.....var det föresten inte just dina odlingar som dog av frosten? Vad är det för bördig jord där i Halländska myllan? Och kräftskiva ja tack! Nästa vecka drar vi till Hunnebo igen men sen...Det skulle vara trevligt Hunneboska kräftor är de bästa det har jag hört vi tar med så det räcker till dillen! Kram MB

    SvaraRadera
  2. komsi komsi och ät å dellen!

    SvaraRadera