onsdag 13 juli 2011

Så, vad gör jag en sommar...

kanske att jag sitter ute jämt
 .. natt som dag. Med stort fågelintresse.










Kolibrin rör sig nästan aldrig, kanske saknar den sitt hemland amerikat. Och precis så vacker är kvällshimlen varje natt. Eller så är det Hipstamatickameran. Eller kameran i kombination med ljusslingor. Eller något man inte fattar.
Så måste man vakta odlingen. Den måste förgås på rätt sätt. Dvs att aldrig aldrig bli mat åt en snigel.Vilket jag misslyckas med, så det enda rätta är att ändra inställning. Har jag läst mig till. Delad mat är dubbel mat.




Och broccolin bor så fint i sin linda. Jag är inte nån månskensbonde värd namnet men jag gläds något förskräckligt åt broccolin. Och åt sockerärtorna. Dom äter jag råa från kvist.

Pälsen vakar över oss. Man kan tro att han är fastbetongad på sin lejonklippa. Det är han inte. Han har bara läst sig vart han bäst undkommer fästingar.
Vad görs mer... jo, turer hit och dit. En till staden. Vissa möten blir man mer glad över:


Och en tur och retur Pilane skulpturpark. Det var som ett liknande stadsmöte fast på gräs.

Man kan gärna göra en utflykt dit. Titta på lingångaren. Länge. Eller så lång tid det tar att tänka klart.
Varma men kalla hälsningar från förkylningsriket 20110713

1 kommentar:

  1. Ha ha jag köpte en fågelkikare och fågelbok till M efter att jag varit hos min revisionsbyra och lagt undan till skatten! En rar lite sommarpresent som du skulle önska dig. Du verkar ha ett perfekt fågelstråk vid din hammock! Kram Mia

    SvaraRadera