tisdag 19 juli 2011

Vad är det för fel..

på mig.

Ser ni vad detta är? har ni sett det förr? Nää, kanske inte det, för det är blommande broccoli. Klicka på bilden så ser ni det gula bättre. Gula fina blommor, det är vad broccoli egentligen ska producera, inte broccoligratänger. Om den själv får bestämma.

Så, jag har alltså byggt en odlingsbänk, handlat tusen liter jord, burit, planterat, gödslat, vattnat, grejjat, tittat, dödat sniglar.. till vilken nytta för middagsbordet. Ingen.

Detta är en kravmärkt variant av att ta bilen till ICA, ta största kundvagnen, fylla den med mat och dyra attiraljer, köa...länge, lägga upp på banden, betala och gå. Kanske att någon kassörska ropar efter en..., hallåååååå du glömde packa ner och ta med maten!!!! Man vänder sig om och ler lite, vinkar och nickar förnumstigt. Och åker hem.

Vad är det för fel på mig.

Jaja.. jag får väl ta in den. Som snittblomma.

För övrigt är Galenskaparna på Allsnången nu. Jag rodnar. Vuxna människor som inte leker utan spelar debila vuxna.

1 kommentar: