lördag 10 september 2011

torrbloggning

Om man läser bloggar flitigt så stöter man förr eller senare på fenomenet bloggtorka. Bloggskrivare bloggar om att dom inte har nåt att blogga om och kallar det bloggtorka. Det är lika tråkigt som det låter. Jag tänker att jag istället ska torrblogga, dvs blogga om det jag inte har något att säga om egentligen.

till exempel om att jag genomförde den genomtänkta idén att plantera humle och krasse i min egenbyggda pilblomställning. Det är sällan jag till hundra procent gör det jag säger. Nu ser man inte det så bra men det är humlekottarna som liksom kastar sig ut i intet som vore dom såna där glada tarmbakterierna som yoghurtfabrikanter använder i reklam. Nyttiga bakterier som pratar och tjuter och kastar sig omkring, springer glada på rad som en gladarmé. Har väldigt svårt att äta sån youghurt efter ett sånt reklaminslag. Överhuvudtaget funkar det inte med talande mat eller piller eller munsköljsmonster för mig.

Ja, Jo, minsann. Åt kräftor igår. Massor. Havskräftor, fast min inre Boråsare faktiskt skriker efter dyiga insjökräftor. Men det säger jag inte för jag vill inte verka kokobell. (som man säger i Borås)

Så här det ut när jag kör hem och meddelar just det till hemmet.  


Är mycket förtjust i min lilla bil som på utsidan ser ut så här. Alltså det är inte jag som suddat nummerskylten, bilden är från nätet, men min bil ser ut så. Många tror att det är lätt att köra ihjäl sig i en sån, men det har jag aldrig märkt. Om ni nu klickar er vidare har jag all förståelse.. men stannar ni kan jag berätta att det hänger en papperskräftlyktmåne kvar i fönstret. Tänkte att alla grannar skulle tro att här minsann.. har vi det skojit två dagar i rad. Kaffet är klart. I Ryssland är ett helt hockeylag borta, men man fortsätter spela i serien i alla fall. Med juniorerna som om inget hänt nästan. The show must go on.Jag tycker ofta det finns all anledning av stoppa både showwer och annat i tid och framför allt i otid. Så besynnerliga saker blir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar