måndag 28 februari 2011

Fick sån lust

att berätta att jag gått där. I somras. På Hollywood boulevard, utanför Kodak theatre, där Oscarsgalan går av stapeln. Fram och tillbaka travade vi. Jag blev nog starstruck av stjärnorna på marken. Kommer ihåg att jag tvingade ner J på knä framför en stjärna för att få med allt på bild. Han log pliktskyldigt för vi skulle skicka bilden som mms till mamma. Gick gatan upp och ner, lite vilset, två kvällar. Kommer även ihåg att jag egentligen ville köpa en oscarsstaty men blev för generad av jag ens tänkte tanken.

Nu så  här i efterhand verkar det ju lite .. beklämmande. Jag håller med om det.

Men jag hade gärna haft statyn.

3 kommentarer:

  1. Men hallå - jag vill se bilden med J på knä framför en stjärna!!!
    B.

    SvaraRadera
  2. Då kunde du ha stått där med Suzanne Bier och utropat "It´s a real Oscar!" och gråtit av lycka. Synd att du inte köpte den.
    Jag köpte inte ett Monopolspel med Zagreb i Kroatien och det ångrar jag än: Annars hade jag haft en samling med två spel!
    Ångrar även att jag inte köpte ett bokstöd med Beatrix Potter-möss när jag var i London 1981. Jomen, de enda frestelser man ångrar är dem man inte faller för. Så sant som det är sagt. Du skulle köpt den, så klart! Eva P

    SvaraRadera
  3. jag skulle köpt den, och SEN tvingat ner J på knä och tagit kort på stjärna, staty.. ja, hela konkarongen

    SvaraRadera