lördag 5 februari 2011

Misslyckanden

Var ute och stavgick idag och insåg att jag håller på att misslyckas med mitt mission att neutralisera stavarna. För jag tänkte att om jag ser helt självklar och inspirerande ut för folk jag möter så kommer dom att inse att det inte är idioter som är ute och stavgår. Det går sådär. Folk tittar mest medlidande och inkännande på mig och jag ser att dom tänker; "stackarn, hon har haft en stroke och är nu ute och tränar för att komma tillbaka". Och vad som händer i det läget är att jag blir .. liksom "sjuklig", inte alls cool.  Munnen är halvöppen för jag kan inte andas genom näsan när jag anstränger mig så håret blåser in i munnen och jag får liksom försöka spotta ut det för händerna sitter ju fast i vantarna som sitter fast i stavarna, hörlurarna håller på att ramla ur örona för gummigrejjerna är små så jag får liksom hålla upp axlarna så jag blir alldeles sne för att stoppa ramlingen för händerna sitter ju fast i vantarna .... osv. Jag ser helt enkelt ut som nån som är på rehabilitering för nåt. Inte stroke det tror jag inte men kanske nåt nevrologiskt. Och jag misslyckas kapitalt med att slå ett slag för stavträning utan skidor trots att det är görjobbigt och lika effektivt. Tänk på det nästa gång ni ser nån gå med stavar.



Här är några andra misslyckanden. Grejjen med betong är att man slänger det liksom bara inte även om det inte blir som man tänker sig. Det finns inget återvinningskärl för konstbetong .. än. Så jag ställer det helt enkelt på rad i fönstret. Det närmast är en fin liten vas med älgar inristade.. som kommunicerar med några hundar. (ser ni att den ena hunden är tre-bent, den är så fin). Tyvärr hamnade vasen lite snett, så den går inte att avyttra.. med gott samvete. Resten är olika varianter av undersökande av vad man kan betonga in. Plastade textrader av Nils Ferlin,. lite livets villervalla... plastade filmisar...fjärilar som hamnat snett och annat. Alla där kan  man sätta ett värmeljus i.

Eller misslyckande och misslyckande.. vad är det egentligen. Bara en väg till ett annat lyckande kanske

2 kommentarer:

  1. dikt i betong! Vilken bra idé...Att sätta fast ett budskap i betongen, budskapsbetong..betongbudskap. Det vill jag beställa - budskapsbetong! Kram Mia
    ps jag tror du är otroligt söt där du är ute och fingår med dina stavar ds

    SvaraRadera
  2. ROTFL! Rolling on the the floor laughing! Åh Helen, du är en toka och jag vrålar av skratt och jag älskar dig!/9

    Ps. Jag går med stavarna stolt, o med högburet huvud o bara går på, gör det du med! Jag tror dom är avundsjuka på oss!

    SvaraRadera