söndag 22 maj 2011

Get i skuggan av temynta

och getarna får stå kvar därute i regnet en söndag. Eller året om, det är det som är så bra.

Jag fick slita loss horder av temynta och bergklint i går då jag gladchockad insåg att min trädgård har börjat självså sig utanför min kontroll. Som jag har slitit för detta. Men det innebär även att växter måste röjas ut vägen för att också andra ska få huvudet i solen. Så för att ge växterna en andra chans på fri stjälk, fick jag resolut gå och hämta mig ett alster ur mitt vasbetongprojekt, det som ingen vill handla ur vilket gör att jag inte skapar mer för det finns ingen plats. Jag som trodde att folk levde för att konsumera, det var liksom min affärsidé.

Jag lever iaf för att konsumera... mer växter. Idag köpte jag mig en humle till blompinnen. Den ska få växa där och presentera sina humlekottar till hösten. Och krassefrön förstås. De ska få samsas.

För övrigt undrar jag hur det känns.. att bli Persona Non Grata. 2011. Får ingen prata med en då? Fan va skönt.. ibland.

1 kommentar:

  1. Getfrågan

    Hela familjen går ut med getEN.... På bilden ser jag tvenne getar och blir lite konfundersam.

    skit samma fressten för det är ett snyckt foto iaf.

    SvaraRadera