onsdag 11 maj 2011

Redaktionell skitreklam

Länge.. länge har jag känt att jag får samma GP varje morron. Kanske är det så, kanske inte, kanske skiter jag i det och kanske skulle jag bara fortsätta att bara ta in det bästa ur den tidningen, serierna och dödsannonserna.. om... OM inte tidningen idag hade en stor och lång (nästan en helsida) artikel om huset jag bloggade om häromdagen - alltså om husannonsen i Två dagar som förbryllade mig, den där dom letade köpare med 65 miljoner i plånboken att spendera. Antagligen bestämde GP sig för att Gyllenhammars behövde draghjälp för att få sålt huset för nu skriver den undersökande journalisten om att huset minsann var på rea. "Reapris på lyxhus" är den informativa rubriken. Minsann?! Det skulle kostat 100 miljoner nämligen.

Att PG Gyllenhammar fick köpa huset av Volvo för 4,4 miljoner 1994  är bara att gratulera till tycker jag, men att GP har den dåliga smaken att ogenerat göra reklam för försäljningen är ... ja, just osmakligt. Men, för all del, vi får veta att mäklaren tycker att "..det här är ett rimligt pris". Och att "herrgården byggdes 1927 av Karin Broström, syster till skeppsredare Dan Broström och hennes make"

Ja kära nån. Jag riktigt hörde smällen när en milstolpe i redaktionell smygreklam sprängdes här. Och då har dom inte ens pratat om bibliotekets romantiska sinnelag.

Nu vet jag inte vad jag ska göra. Behöver man nån morrontidning? Är det bara ett vanebeteende som man kan rehabilitera sig från? Svara gärna här för världen förvirrar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar