lördag 7 maj 2011

Om man öppnar GPs bilaga Två dagar idag är det första man ser en husannons. På en hel sida. För ett hus. Mäklaren har nog funderat och bestämt sig för att där,, just i Två dagar en vacker majlördag kommer man att hitta rätt köpare till detta hus i New Englandstil - en fristad av minutiös elegans, det ligger ju faktiskt bara 40 km söder om Göteborg. Ju. Jag riktigt hör samtalen hemma hos folk och fä:

han: älskling! ska vi inte flytta iallafall! dom annonserar i Två dagar idag om en gård med med häpnadsväckande flora! är det inte precis det vi letar efter?!
hon: nja... kanske, men det beror förstås på om det finns nån eldstad?
han: jaaa då.. en som förstärker bibliotekets romantiska sinnelag!!
hon: jaha, ja det var ju bra. men jag vill att rosenträdgården ska göra det.. förstärka biblioteket romantiska sinnelag.
han: jamen vilken tur! för det är precis det rosenträdgården gör.. också, för den är engelsk!
hon: hur är det med den altaner och trädäck då.. finns det nåt?
han: älskling... det finns en stensatt terass, och vet du vad den gör?!
hon: samlar mossa och ogräs?
han: nej nej.. den förlänger galleriets öppenhet!
hon: ok.. det var det avgörande argumentet! vi gör´t.. vi köper!
han: hurra! men du vi får nog tömma sparkontot...
hon: jamen det gör vi. 65 miljoner .. det är ju precis vad vi har på det kontot! tur att vi läste GP idag!

Eller, i ett annat hem
hon: älskling, jag vill köpa ett hus för 65 miljoner idag,, kan vi väl!?
han: jaja.. men bara om en engelsk rosenträdgård och en eldstad förstärker ett biblioteks romantiska sinnelag!
hon: jomenvisst, det kan jag gå med på!
han: ok, och så vill jag ha ett magnifikt naturreservat som vår unika egendom!
hon: fattas bara annat!
han: ok, då får vi börja läsa annonser. jag börjar med GPs Tvådagar. nämensermanpå..  här fanns ju en käck annons. börja packa raring .. köpt är köpt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar