söndag 14 november 2010

Behöver lite hjälp med det konstnärliga

 Det stora och roliga jobbet med min nya hobby är kompositionen. Att betonga tar ca 5 minuter.. men då måste man veta hur man vill ha det.
Det är det svåra. 

 Jag vet ju vad jag tycker är roligt, vad som får min vardag att le.
Men alla andra. Vad ler ni åt egentligen? Tycker ni tillexempel att det här galna barnet är roligt?
Och tyvärr är alla bilder av taskig kvalité. Måste köpa mig en liten kamera och låta mobilen vara för samtal. (klicka på bilderna så blir dom ännu större och oskarpare)
 Kanske en bröllopsgåva? Jag skulle uppskatta det. Någon annan?
 Två eller många av samma är alltid intressant. Speciellt om om dom gör konstiga saker.
 Skapa oreda med storlekar är oxå nåt som intresserar  mig. Det blir en spänning i bilden,
 Speciellt när det blir nån form av statusfall.
 Som här. Den här är så ... kärleksfull på nåt sätt.
 Och arbeta med subtila budskap. Det är det skojigaste.

Tycker jag. Ser ni budskapet? Eller är det för subtilt?
 Som ett möte. Vad säger den. Den större. Och dom är lite slitna och snea, gässen. Så fina.
 Den fula grisungen.
 nja... men det är nåt med rosten.
 Tvåsamhet. Trots olikheter.
 En utmaning. Kanske lite våldsam?
 Sånt betyder inget egentligen. Jag är bara oerhört förtjust i gorallan. AAAApan.
Loneley hearts club, men glad.








Ja... jag vet inte. Vad tror ni? är det bara jag?

2 kommentarer:

  1. Som bröllopsgåva är det ju perfekt med ett sånt där brudpar som står överst på bröllopstårtorna - fastbetongade ändå upp till knäna... kommer aldrig mera loss.. hehe
    /eva

    SvaraRadera
  2. dags att beställa en sån eva?

    SvaraRadera