fredag 12 november 2010

stick ning

Igår startade jag ett stickprojekt.


He He.. joserrö.. eller inte..

Men jag la upp några maskor och började räta och aviga, det måste vara runt 19 år sen senast. Döttrarna fick hemstickade mössor... dom var fina. Gula och oranga. En och annan grön. Det var innan det svarta blev det nya svarta. Man brukar säga att det sitter i ryggmärgen, sånt man kan. Jag säger.. det sitter i google.

Jag fick söka på nätet efter hur man avmaskar... tänkte nämligen göra lite hemmagjorda handledsvärmare med hål för tummen. Det blev .... inte bra. Men jag blev besatt.

Så, nu är jag alltså besatt, med för mycket slem i luftvägarna och inget mat i skafferiet.

Detta är resultatet av en veckas sjuksamhet..

Nästa gång jag skriver SKA det vara om betongen. Ut med mig  och börja skapa.. och NI - in med er och beställ. Jag måste ju ha nåt att leva av/för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar